perjantai 30. toukokuuta 2014

10

10 lukupäivää jäljellä tän päivän jälkeen. 10 päivää aikaa tunkee tavaraa aivoihin jotta vois oksentaa sen kaiken ulos. Jippiaijee. 
Tällä hetkellä oon kyllä aika luottavaisin mielen. Muutamat viime päivät on menny hyvin ja paljon oon jo ehtiny ahtaa kaaliin sitä asiaa. Pitää vaan toivoo että usko ja voimat ei petä vaan jaksais samalla voimalla ja motivaatiolla ihan loppuun asti. Mutta onhan tässä vielä aikaa. Jos näin paljon saa aikaan pelkästään NELJÄSSÄ SÄÄLITTÄVÄSSÄ PÄIVÄSSÄ, on 10 lisäpäivää siunaus. 




Toisaalta on kyllä fiilis että aivojen tilalla olis sementtiä. Ajatus ei oikeen kulje tai kulkee hitaasti. Ainakin kun ajattelee jotain muuta kun valintakoekirjoja. Tästä todisteena se, että lähden hakemaan jotain keittiöstä, kävelen makkariin ja siinä vaiheessa oon ihan sekasin että minkä ihmeen takia alunperin ees lähdin kirjojen parista. Konsultoin kaveriani tän suhteen ja hän kyllä lohdutti toteamalla että samanlaisilla fiiliksillä mennään sielläkin päässä! :D Eihän tällä nyt silleen mitään väliä, kunhan noi opetellut pykälät sun muut ei vaan olis yhtä hyvässä järjestyksessä siellä päässä :D 

Tuntuu kyllä että ne kaikki sieltä ihan hyvin esiin tulee kertauksen tai kahden jälkeen, mutta jotenkin on kuitenkin koko ajan vaan sellanen fiilis että opinko muka jotain tänään ja miksei se tunnu missään?!  Toisaalta taas joissain asioissa käy niin, että luen ne ja tajuan ne ja osaan ne selittää kattomatta kirjaan. Sitten katon samaa kohtaa esim. seuraavana aamuna kun kertaan ja en edes muista että sellasta kohtaa siellä oli! Toivon vaan että tässäkin kertaus auttaa ja kokeessa jos sitä tarviaa niin se tieto sieltä tulis. 





Nojaa, eipä mulla muuta. Aika suht sekasin täällä ollaan jo, onneks on vaan se 10 päivää eikä sen enenpää.

13 kommenttia:

  1. Miten mä saan 11 lukupäivää? Vai meinaatko pitää vikan päivän ennen koetta kokonaan vapaana? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, unohdin mainita, että jätin just sen viimesen päivän pois laskuista kun se on kuitenkin sellasta sähellystä sillon :D Vaikka varmasti kertailen sillon vielä paniikissa asioita, mutta tuskin sillon mitään tajunnan räjäyttävää saa aikaan :D

      Poista
    2. Huh, ehdin jo säikähtää, et mun pää on niin jumissa, et muistan koepäivän väärin. :DD

      Poista
  2. Hyvältä näyttää! :) Oon lukenut sun blogia koko kevään, ja on ollut ilo lukea, miten muiden aherrus sujuu. Oon niin mielettömän onnellinen, että enää 10 päivää jäljellä, saapahan elämään vähän enemmän sisältöä taas, heh. Monettako kertaa luet kirjoja? :) Teetkö paljon tehtäviä tässä vaiheessa? Mä oon aina ihan hukassa, kun tuntuu että tehtävien teko vie niin paljon aikaa, eikä taas ehdi vastaavasti lukea:D Anyway, mielttömästi tsemppiä täältä suunnalta viime hetkiin! Sit ansaitusti lomalle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa-a. Vaikee sanoo monesko lukukerta menossa! Sanotaanko niin, että joka kirjan oon lukenu kannesta kanteen vähintään 5 kertaa. Sitten kohdasta riippuen oon lukenu asioita jopa yli kymmeneen kertaan. Nyt en oo vähään aikaan enää vaan lukenu kirjoja alusta loppuun, vaan oon käyny läpi niitä asioita mitkä on tuntunu vaikeilta tai kaivannu vielä muuta enemmän työtä. Tehtäviä teen aika vaihtelevasti. Tai en kirjota niitä enää, mietin vaan mitä vastaisin ja listaan asioita mielessäni ja sitten luen vastaukset läpi :) Kertaan niitten avulla tai sitten yritän päästä väsymyksestä eroon miettimällä kinkkisiä monivalintoja :D
      Oon kyl ihan samaa mieltä, onneks vaan 10 päivää! Vaikka toisaalta jossain mielenperukoilla kummittelee ajatus (ainakin nyt) että ehkä vähän enemmän vois olla kiva että varmasti ehtii opetella tarpeeks :D Tsemppii sulle kans ihan hurjasti, jaksetaan vaikka loma mielessä loppuun asti! :)

      Poista
  3. Hyvältä näyttää sun hommasi! Samoja fiiliksiä tuon haahuilun ja hajamielisyyden suhteen ja jatkuvaa aaltoilua, että tosi hyvin jää asioita päähän ja mut äsken kun en ollut pariin päivään lukenut hallinto-oikeutta ollenkaan, niin eikös sieltä EU-oikeuden puolelta pompannut esiin yksityiskohta josta olin aivan että häh aivan kun en olis lukenut tätä kohtaa koskaan aiemmin... Tosi outoa, mut ei kait pää vaan pysty pitämään millään kaikkea yhtä aikaa siinä aktiivisimmassa muistin osassa, kertaamalla sitä tietoa saa jemmattua pintamuistiin ja sit valintakokeessa sieltä passiivisen muistinkin puolelta tulee esiin asioita. Näin selitti mulle mun kaveri, lukee psykaa :D Toivotaan, että hommat menee näin ja todellakin ihanaa, että enää puolitoista viikkoa ja sit on lukurumba ohi. Pidin eilen lähestulkoon vapaapäivän ja tänään kans pidin vapaata kun olen lukenut kuin hullu - pakko jättää paukkuja ihan viimeiseen viikkoon ja tietty pääsykokeeseen, ettei ole ihan finaalissa ja pihalla ja sekaisin... On tää kyl ollut noin 15 kertaa rankempaa kuin kuvittelin tän olevan, ekaa kertaa siis oikikseen haen ja aika infernaaliset on ollut fiilikset välillä. Kiitos tästä blogista ja nyt vaan tsemppiä loppurutistukseen!
    -Marianne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kanssa välillä jääny melko pitkäkin tauko esim. jonkun tietyn kappaleen lukemiseen ja sitten siitä saa taas jotain uutta irti kun siihen viimein palaa! Nyt viime päivinä oon varsinkin käyny läpi melkolailla vaan yksittäisiä kohtia kirjoista ja pitäs kyllä pikkuhiljaa saada tää selätettyä ja päästä taas käymään isompia "kokonaisuuksia" läpi ja kertaamaan noita asioita. Tai musta tuntuu että en haluis enää niin jumittua pariin kymmeneen sivuun koko päiväks vaan pitäs vaan kerrata ja kerrata asioita silleen et ehtis parissa päivässä käydä kirjat läpi. No, muutaman päivän annan vielä mennä tähän ja sit pakko vaihtaa taktiikkaa!! Ja kertaus varsinkin tässä vaiheessa on super tärkeetä, ettei ne jutut hävii sieltä mielestä! Mut lepo on kyl yhtä tärkeetä, oon miettiny kanssa että vieläkö pitäsin kevyempää päivää jotta varmasti jaksais ihan loppuun asti ja vikat päivät varsinkin! Mutta tänäänkii jumituin koneelle kattelemaan sarjoja vähän liian pitkäks aikaa, että ehkä siinä oli taukoo :D
      Ei sitä jotenkin osaa ees kuvitella millasta tää on jos ei ite oo käyny sitä läpi! Eikä pelkästään se lukeminen, vaan kun siinä on mukana kaikki henkinen, niinku stressi, aaltoilevat fiilikset yms. Se tekee tästä 100000 kertaa rankemman! Ja mä voin kyllä rehellisesti sanoo että en ekana vuonna hakiessa ees ymmärtäny miten paljon tää vaatii eikä sinällään ollu mitään mahiksii päästä sisään. Siinä mielessä kyllä nostan hattua niille jotka jo ekalla kerralla jaksaa painaa ja onnistuu! :)
      Kiitos sulle ku piristät mun päivää kommenteilla! Jaksaa, jaksaa loppuun asti!! :)

      Poista
  4. Ai niin, mun on pitänyt kysyy sulta että miltä nää valintakoekirjat vaikuttaa susta verrattuna viiime vuotiseen, helpommalta vai vaikeammalta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ehkä kyllä kallistusin siihen, että nää on melkolailla samaa tasoo. Toki tää on sitten vaan mun oma mielipide :) Mutta viime vuonna oli kans yks kirja täynnä sääntöjä, yks teorian tapanen ja sit yks jossa ei ihan niin paljon sääntöjä. Toki tänä vuonna vaikuttaa se, että ne jotka hakee kolmatta tai useempaa kertaa nyt, saattaa jonkinverran hyötyy siitä et toissavuonna oli oikeusteoriaa. Mutta toisaalta hallinto ei oo mikään helppo selätettävä (ainakaan mulle!) ja kysymyksestä riippuen se voi oikeesti olla tosi ilkee. Toisaalta nää kirjat on kyl (virheistä huolimatta) kirjotettu tosi selkeesti, esim teoria on lastenleikkiä siihen toissavuotiseen verrattuna. Ehkä mä kuitenkin päädyn siihen että ei nää ainakaan helpommat oo ku viime vuonna. Ja vähän kyllä veikkaisin että ei ne pisterajat paljoo nouse, varmaan pysyy suht samoissa. Kyllä tiedekunta varmasti siinä mielessä osaa tehdä ihan hyvän kokeen että ei rajat pompsahda taivaisiin!

      Poista
  5. Hirmuisesti tsemppiä loppurutistukseen! Käyn täällä aina kurkkimassa mitä sun lukemisiin kuuluu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitos!! :) Ihan hyvää kuuluu ainakin tällä hetkellä, välikoekin oli menny paljon paremmin kun ajattelin (just se minkä täälläkin kirosin :D) Ja tänään loppukoe meni ainakin omasta mielestä ihan hyvin! Vielä on aikaa hioa osaamista! :)

      Poista
  6. Heiii miten on sujunut luvut??? paljon tsemppiä loppukiriin!! ei enään montaa päivää jäljellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai tää ihan jees. Stressitaso nousee päivittäin eksponentiaalisesti ja välillä pitää vähän aina hengähtää että saa ajatukset kasaan ja voi jatkaa lukemista! :D Kyllä mä oon yrittäny täyttä päivää painaa, oon kyllä tosi helpottonu, että on vaan muutama päivä, en varmasti jaksais kovin paljon pidempään enää. Pelottaa vaan ihan hurjasti millanen koe sieltä tulee, vaikka kokemusta aiemmista onkin, en voi olla ajattelematta että ne onkin tänä vuonna superkieroja ja pistää tosi pahoja oikeustapauksia tai monivalintoja. Pitäs vaan luottaa itteensä!!
      Mutta päivä kerrallaan ja nyt pitää vaan yrittää ahtaa sitä tietoo päähän niin paljon kun ikinä mahollista! Tsemppiä sulle kanssa ihan hurjasti (jos siis oot hakemassa) ja kohta se on ohi!! Jeejee!! :)

      Poista